4 Voordelen van Team Collaboration Tools waar Uw Organisatie Direct van Kan Prof
  • Rondom het kantoor

4 voordelen van team collaboration tools waar uw organisatie direct van kan profiteren

Wist u dat tegenwoordig bijna de helft* van alle organisaties samenwerkt in virtuele teams, vaak verspreid over de hele wereld? Veel van deze organisaties gebruiken team collaboration tools met een geïntegreerde communicatie- en projectmanagementomgeving. In deze nieuwe blog laten we u zien wat hier de voordelen van zijn en welke organisaties daar direct van kunnen profiteren:

1) Switchen tussen een communicatie- en projectmanagementomgeving wordt overbodig

De combinatie van een communicatie-omgeving met handige projectmanagementtools heeft veel voordelen. U kunt bijvoorbeeld makkelijk documenten delen of digitaal ondertekenen. U kunt direct feedback op documenten geven; of een reactie inspreken met voicetagging. Of u kunt een virtuele whiteboard-sessie organiseren, gezamenlijke to do-lijsten maken en taken toewijzen aan verschillende teamleden. Doordat switchen tussen beide omgevingen overbodig is, kunnen uw teams heel efficiënt samenwerken.

2) Eenvoudig communiceren met alle teamleden  

Doordat tools voor online samenwerken over uitgebreide communicatiemogelijkheden beschikken, kunnen teamleden makkelijk met elkaar in contact komen. Ze kunnen bijvoorbeeld groep-chats opzetten, die ook allemaal gearchiveerd worden. Zo kunt u gemaakte afspraken gemakkelijk nazoeken. Of u kunt een videomeeting starten waarbij alle teamleden face to face met elkaar overleggen. Dankzij aanwezigheidsinformatie kunnen teamleden ook checken hoe ze andere groepsleden op dat moment het beste kunnen bereiken. Ook handig: veel van deze tools zijn zowel in een mobiele als in een desktopomgeving te gebruiken. Notificaties, zowel mobiel als op een desktop, zorgen dat teamleden altijd goed op de hoogte zijn van de status van het project.

3) Geen overvolle inbox meer

Door een communicatie-omgeving te combineren met projectmanagementtools zijn er veel minder e-mails nodig. Onderzoek van Mitel laat zien dat er in een geïntegreerde omgeving tot 40 procent minder e-mails verstuurd worden.

4) Projectinformatie wordt veilig opgeslagen in een virtuele kluis in de cloud

De informatie die teams uitwisselen, wordt bewaard in de cloud. Elke organisatie krijgt een unieke versleutelingscode. Zo wordt alle informatie over een project, inclusief chats en webmeetings, veilig opgeslagen in een afzonderlijke virtuele kluis in de cloud.

Welke organisaties profiteren het snelst van oplossingen voor online samenwerken?

Online samenwerkingstools voor teams worden het meest gebruikt in organisaties met ongeveer 100 medewerkers die meerdere kleine vestigingen hebben én die snel en flexibel willen uitbreiden of inkrimpen. Ook voor organisaties met een ander profiel zijn er echter volop mogelijkheden.

Heeft u interesse in een Mitel-oplossing voor online samenwerken?

Zoekt u een cloud-oplossing die een ideale combinatie vormt tussen een projectmanagementomgeving en een communicatie-omgeving? Dan is MiTeam absoluut interessant voor uw organisatie. Als uw organisatie Mitel MiCollab al gebruikt, onze client voor communicatie, vormt deze oplossing hierop dé perfecte uitbreiding. Check deze video voor meer uitleg, of laat de professionals van Mitel u verder helpen. Neem contact op via marketing_benelux@mitel.com.

* Bron:  Society voor Human Resource Management.