Mitel in de praktijk: Mitel IP-DECT bij Zorgcentra Rivierenland

    Zorgcentra Rivierenland, een zorginstelling met vier locaties in de regio Tiel en ruim 600 medewerkers, verving onlangs zijn oude telefoniesysteem door een nieuwe IP-DECT-omgeving van Mitel. Wij vragen ons  af: wat zijn voor zorgcentra Rivierenland de grootste voordelen en hoe profiteren medewerkers en bewoners van het zorgcentrum hiervan?

    Een centrale telecomomgeving
    Zorgcentra Rivierenland beschikt na de overgang naar het nieuwe systeem over twee systemen: IP-DECT telefoons en circa 60 GSM’s die gebruikmaken van het WLAN voor Voice over Wifi. Het voordeel hiervan is voor medewerkers dat mocht er iets mis gaan met de IP-DECT-omgeving, ze met hun mobiele telefoons nog steeds via Wifi kunnen bellen. Kortom, medewerkers profiteren van een betrouwbare telefonie-omgeving

    Nieuw nummerplan
    Een andere grote verandering voor medewerkers is dat door het nieuwe nummerplan, afdelingen 24 uur per dag onder hetzelfde nummer bereikbaar zijn. Daarvoor waren er verschillende nummers voor dagdiensten, avonddiensten en nachtdiensten. Ook familie van patiënten beschikt over deze rechtstreekse nummers waardoor er bij de centrale veel minder telefoontjes binnenkomen. Verder kan er met een druk op de knop worden doorgeschakeld naar andere locaties en dat is erg handig, want op de grootste locatie is de receptie namelijk tot 21.30 uur bemand en op de andere locaties tot 17.00 uur. Medewerkers profiteren dus van het feit dat er minder telefoontjes zijn en als ze er zijn, is het van de juiste mensen.

    Skypen
    Voor de bewoners zelf is het voornaamste voordeel dat met de implementatie van de nieuwe oplossing ook het Wifi-netwerk volledig is vernieuwd. Er zijn al bewoners gesignaleerd die met de iPad lekker aan het Skypen waren met hun kleinkinderen.

    Voor meer informatie
    Wil u meer weten over het Mitel IP-DECT project voor Zorgcentra Rivierenland, dan kunt u hier de PDF downloaden.