In vier stappen naar een koppeling tussen Active Directory en andere bedrijfssystemen

    Als er in het verleden een nieuwe medewerker op kantoor kwam en zijn telefonie moest geregeld worden, vergde dit op telefoniegebied vaak veel werk. Afhankelijk van zijn nieuwe functie moest een medewerker een vast toestel krijgen en in veel gevallen ook een mobiele telefoon. Ging de medewerker uiteindelijk weer uit dienst, dan moesten de nummers weer vrijgegeven worden, zodat deze weer beschikbaar kwamen voor een volgende medewerker. Deze taken werden vaak handmatig uitgevoerd, wat een tijdrovend proces was.

    Sinds Mitel de koppeling met Microsoft Active Directory heeft geïntroduceerd, behoort deze tijdrovende handmatige klus tot het verleden. Dankzij Active Directory worden instellingen van medewerkers centraal in een database opgeslagen. Hierdoor kan bijvoorbeeld het toewijzen en opheffen van toestellen, het opzetten van toegang tot het netwerk en het koppelen met e-mail automatisch gebeuren, waardoor bedrijven veel tijd besparen.

    Active Directory – koppeling
    Mitel gaat nu nog een stapje verder. Naast de koppeling met Active Directory, maakt Mitel het nu mogelijk zijn digitale telefooncentrale aan andere systemen in de organisatie, zoals het CRM-systeem, te koppelen.

    Bedrijven die hiermee aan de slag willen, moeten vier belangrijke stappen nemen:

    1) Inventariseer
    Welke informatie is er beschikbaar in uw bedrijf en in welke systemen staat deze informatie opgeslagen?

    2) Bepaal welke systemen er gekoppeld moeten worden
    Aan welke systemen moet er gekoppeld worden? Wilt u bijvoorbeeld een koppeling met uw CRM-systeem? Of is er ook een koppeling met het boekhoudsysteem gewenst?

    3) Bepaal hoe ver de koppeling moet gaan
    Hoe ver moet automatisch routeren gaan? Wat wilt u zien als een klant belt? Is het genoeg als er alleen een naam en contactgegevens verschijnen in een pop-up? Of wilt u meer? Wilt u bijvoorbeeld ook de hele klanthistorie kunnen zien door de koppeling met het CRM-systeem? Of wilt u zijn financiële historie bij u ook direct kunnen inzien door een koppeling met het boekhoudsysteem?

     4) Maak de koppeling
    Koppeling tussen bijvoorbeeld het CRM-systeem en de telefoon directory waren in het verleden vaak maatwerk waardoor kosten relatief hoog lagen. Dankzij de Mitel OIG (Open Integration Gateway), een op open standaarden gebaseerd applicatie-ontwikkelplatform, zijn veel Mitel-partners in staat bedrijven deze koppeling te bieden als een plug-in. Check dus bij uw Mitel-partner wat de mogelijkheden zijn.

    Related Posts

    Meld je nu aan en ontvang iedere week interessante blogs.