Functie VoIP gespreksopname voor bedrijven | Mitel

By the Experts at Mitel

voice over IP

De functie Gespreksopname

Benut elke kans op verbetering. De functie Gespreksopname biedt uw bedrijf de mogelijkheid om optimaal te profiteren van elke communicatie met klanten, collega’s of leveranciers. Met gespreksopname voor bedrijven kunt u telefoongesprekken snel opslaan, archiveren, ordenen, afspelen en delen, zodat belangrijke informatie uit deze interacties altijd beschikbaar is.

Hoe werkt het?

Een gespreksopnamesysteem werkt zoals elk bekend opnameapparaat, maar is veel geavanceerder. Het is een bedrijfstoepassing die van onschatbare waarde is gebleken, niet alleen voor het verbeteren van de klantervaring, maar ook voor het verbeteren van de algehele bedrijfsefficiency. VoIP gespreksopname of gespreksopname op een gehost PBX-systeem is een volledig geoptimaliseerde toepassing die met speciale opnamesoftware waardevolle informatie oplevert die u naar believen kunt doornemen en analyseren.

Als gespreksopname is geactiveerd voor een bepaalde telefoonlijn, worden alle inkomende en uitgaande gesprekken op dat toestel veilig opgeslagen en omgezet in spraakgegevensbestanden. Vervolgens kan de toepassing de gegevens automatisch categoriseren en archiveren in diverse bestandsindelingen die direct of op een latere datum kunnen worden afgespeeld. Afhankelijk van uw telefoonsysteem en serviceprovider, kunnen gesprekken volledig in de cloud of lokaal worden opgenomen met behulp van VoIP gespreksopnamesoftware.

Voordelen

Er zijn veel voordelen van gespreksopname voor gebruikers. Door nieuwe wet- en regelgeving wordt gespreksopname voor veel bedrijven in feite noodzakelijk. Maar ook bedrijven in minder streng gereguleerde gebieden zien al snel de meerwaarde die deze functies te bieden hebben. Omdat de voordelen in de meeste gevallen bedrijfsspecifiek zijn, noemen we hier een paar algemene voordelen.

  • Eenvoudig te installeren, nog eenvoudiger te gebruiken. Met VoIP gespreksopname worden spraakgegevens automatisch vastgelegd en opgeslagen, volgens uw instellingen. Na installatie van gespreksopname hoeft u niets meer te doen en kunt u de opnamen direct benutten.
  • Verbeterde klantervaring doordat u uw gesprekken met klanten direct kunt analyseren en de gelegenheid te baat kunt nemen om medewerkers te instrueren hoe ze de klantervaring kunnen verbeteren. Een tevreden klant betekent een tevreden ondernemer.
  • Snel en efficiënt toegang tot opnamen om problemen met klanten op te lossen. Er gaat soms iets mis – omdat u problemen die zich voordoen snel kunt terugzoeken en oplossen, voorkomt u dat ze escaleren.
  • Win het vertrouwen en de loyaliteit van klanten door hun gevoeligste gegevens te beschermen door middel van codering. Door gespreksopnamen en de daaraan gepaard gaande gedetailleerde informatie te coderen, laat u zien dat u uiterst professioneel bedrijf bent. Uw klanten zullen u dankbaar zijn.
  • Boetes voorkomen door informatie veilig op te slaan. De Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS), de Sarbanes-Oxley Act (SOX), de Financial Services Authority, de Fair Debt Collection Practices Act (FDCPA), de Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) en de Do-Not-Call Implementation Act & Telemarketing Sales Rule zijn maar een paar voorbeelden van wet- en regelgeving op het gebied van naleving waarmee u te maken kunt krijgen. Zorg dat u ingedekt bent met gespreksopnamesoftware die voldoet aan deze normen en regels.

Met een gespreksopnametoepassing kunnen bedrijven over de hele linie hun efficiency en resultaten verbeteren. Organisaties waar telsefonische transacties plaatsvinden of gewoon regelmatig met klanten wordt gecommuniceerd, zijn zonder meer gebaat bij meer inzicht in hun dagelijkse interacties en activiteiten. VoIP gespreksopname is een onmisbare toepassing voor slimme, op de toekomst gerichte ondernemers die het niveau van hun service willen verbeteren. Verbetering van service betekent verbeterde naamsbekendheid – essentieel voor blijvend succes.

Met MiVoice Call Recording van Mitel kunt u telefoongesprekken probleemloos vastleggen en bewaken, waarbij u de keuze hebt uit diverse schaalbare, gemakkelijk in uw netwerk te integreren, betrouwbare opnameplatformen. Deze oplossing kan zowel lokaal als in een particuliere of openbare cloud worden geïmplementeerd. Ontdek alle unieke voordelen die MiVoice Call Recording van Mitel tegenwoordig te bieden heeft.